Yoghurt

Ännu en dag, Ännu en Mia
Onsdag 13/8 -08

Klart och betatt?
Inte helt men nästan.
Bestämt är iallafall att jag och Carrolinen återigen besöker en annan världsdel; denna gång finns Jamaica och Cuba på önskemålslistan. Så nu sparas det så pass att mina veckor sett ut på följande sätt:

Måndag:
Frukost/Lunch/Middag: Yoghurt
Tisdag:
Frukost/Lunch/Middag: Yoghurt
Onsdag:
Frukost/Lunch/Middag: Yoghurt
Torsdag:
Frukost/Lunch/Middag: Yoghurt
Fredag:
Frukost/Lunch/Middag: Yoghurt
Lördag:
Frukost/Lunch/Middag: Yoghurt
Söndag:
Frukost/Lunch/Middag: Yoghurt

Sen att mina föräldrar har varit bortresta större delen av sommaren har självklart bidragit till Yoghurtmanin på följande sätt:
Jag är för snål/lat för att gå ner till affären och handla
Jag kan inte laga mat
Jag vill inte laga mat
Jag lagar inte mat

Har iallafall hållt mig nästan festfri och nykter i snart två månader (under högsommaren också I might add) med fyra avvikelser då mitt alkoholintag slutade med tom plånboksångest och heliga löften om att jag Aldrig mer ska dricka för det kostar bara pengar.


Kommentarer
Postat av: Gran

Ja, och nu simmar du omkring i bloggträsket igen. Och nästan spritfri har du blivit. Snart skiter väl björnen i Orreforskaraffer också.



Hoppas du äter Berry körsbär. Smarrigaste yoggen. Min Landstingsfarsa har övrigt snaskat fil till lunch varje dag i cirka 25 år (inge ljug), så börjar det kännas jobbigt kan jag ge dig hans mejladress så kan du få rådgivning. Han vill äta blixtsnabbt för att hinna gå den dagliga rundan i skivaffären på lunchrasten. Men nu har Faluns enda skivbutik stängt igen, så far går igenom en mycket svår period nu när han stirrar ned i sin filtallrik.

2008-08-15 @ 09:11:14
URL: http://granvik.blogg.se/
Postat av: JonnyBoy

första besöket på sidan... hur länge skall de vara bortresta?



Onödigt att dö pga. en sån sak :P

2009-07-15 @ 00:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0