Namnomania

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Måndag 19/3 -07

När jag var liten tänkte jag att när jag blir stor ska jag döpa mina ungar till "konstigt namn konstigt namn" eller "jättekonstigt namn med en knorr" eller kanske till och med "det konstigaste namnet du kan tänka dig med tre knorrar".

Nu när jag är lastgammal så sitter jag mest och funderar på varför i hela helvetet människor insiterar med att, inte ge sina barn ett konstigt namn, utan en konstig stavning. Eller att barnet själv lägger på fem extra h:n och tre z:an...
Jag menar....Rebekah, Maraja, Patryk, Zebastian, Johannah, Zandrah, Zophieh, Alexandhrah, Tanyiha.... ja listan är lång.

Fult är det. Tur att jag kom på bättre tankar efter Musse Pigg-tshirt åldern för tänk om mina ungar i slutändan skulle hetat Alexandhrah och Tanyiha Haijenhjelm. Och självklart stoltsera med mellannamn som Qristynah och Maiya...

Kommentarer
Postat av: z

hur kul är mia då? en i mängden..

2010-08-29 @ 00:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0