Problemhysteri

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Måndag 29/1 -07

Mitt problem här i livet är att jag har problem.
Om jag skulle rada upp mina problem i punktform skulle listan nå ända ner till helvetet och peta djävulen i röven, så av förståeliga skäl samt på grund av massiv tidsbrist så skippar jag det.
Istället tar jag de mest vesäntliga problemen, de som är mest självklara och som gör mig till en stackars martyr.

- När jag inte andas så jobbar jag, och eftersom jag bara jobbar så andas jag inte alls längre. (Jobbigt i längden)
- När jag inte jobbar är jag ledig, men eftersom jag jobbar hela tiden så har mina lediga dagar förvandlats till jobbdagar.
- Jag hade Jätteproblem att stava till "väsentliga" (Tack Anna! Kunde blitt pinsamt där). Mina förslag som jag förkastade ganska snabbt var: vicentlig, vecäntlig, vecentlig, visäntlig, visentlig och wecäntlig (gammelsvenska).
- Jag har inga pengar eftersom jag jobbar så mycket (1+1=3).
- När jag föddes var jag blond, det är jag inte längre.
- Det är FRUKTANSVÄRT obekvämt att vara i närheten av Sparrisbrallan.
- Jag vill också ha en prao (arbetsuppgifter: städa mitt rum, laga min mat, massera mig, se till att min vetekudde alltid är uppvärmd och köpa saker till mig för egna pengar).
- Jag jobbar för lite eftersom jag inte har några pengar.
- Jag har råkat ut för en typisk Maria-sak som bara Maria råkar ut för. Det är bevisat av Maria i och med Maria alltid råkar ut för det och ingen annan.
- Har har börjat referera om mig själv i tredje person.
- Jag fyller 50 / 2 snart, men har inte tid att fylla år eftersom jag jobbar.
- Jag förstår verkligen inte hela den här Cptrysil-grejen. Man kan jämföra den med hockeylag: Efva = Kanada. Cp = Atlantis (sjönk till botten för länge sen).


Kommentarer
Postat av: Anna

Sötnos, det stavas "väsentliga" Har förresten en väsentlig värk i svanken sedan jag ramlade rakt på rumpan efter våra bravader med tysk vulgaritet i fredags, två typ ungerska utbytesstudenter fick HJÄLPA mig upp, haja förödmjukelsen.

2007-01-29 @ 17:19:25
Postat av: elli

jag har också massa problem, men jag skjuter upp på dom, och ibland försvinner de på vägen, hur skönt som helst :)

2007-01-29 @ 17:24:11
Postat av: elli

har också ord problem, men snarare uttal... speciellt indicier - hur fan uttalar man det??!! det blir bara fel hur jag än gör =)

2007-01-29 @ 21:56:40
URL: http://elinor3.blogg.se
Postat av: eva

jag har oxå problem. det stavas triangeldrama. men hur man uttalar det vill jag inte veta.

2007-01-29 @ 23:51:46
URL: http://efva.blogg.se
Postat av: eva

jag har oxå ett till problem. det kallas idétorka. det är jobbigt när ens skoldag går ut på att få massa skumma idéer. idétorkan kan ha att göra med problem ett.

2007-01-29 @ 23:53:27
URL: http://efva.blogg.se
Postat av: Gran

Jag fattar vinken. JA, du får låna dödskalletröjan sen. Men bara om du lovar att lämna tillbaka honom i ett inte alltför trasigt skick.

2007-01-30 @ 07:59:58
Postat av: jassu

Ät lite godis; det hjälper alltid... om jag fick välja; gelé hallon...!

2007-01-30 @ 17:57:28
URL: http://usaresan.blogg.se/
Postat av: paj

hungernöden i Somalia har inte en sportmössa jämfört med dina problem!
Men vaddå är du inte blond längre?

2007-01-30 @ 21:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0