Att plugga eller inte, det är frågan

Mias blogg: Ännu en dag, ännu en Mia
Söndag 14/1 -07

Sådär, 48 timmars ledighet och planerna är många och långa: Plugga.
Pluggar jag inte den här helgen kommer jag inte hinna klart med min uppsats vilket leder till att jag inte kommer få godkänt, vilket leder till att ingen vill anställa mig om tio år när jag är klar med skolan vilket leder till ännu en a-lagare på bänkarna framför Sollentuna centrum.

Okej, det var väl kanske att ta i lite. Men sant att säga är att de här två dagarna är de Enda dagar jag har på mig att plugga. Och vad har jag gjort? Jo, inte pluggat i alla fall...
Att säga att man har pluggat när man läst 20 sidor av 500 så ljuger man. Det kallas snarare snabbläddra igenom förordet.

Frågan är nu: varför sitter jag här och bloggar om att jag behöver plugga när jag borde plugga istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0