Älskling, jag krympte barnen

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Söndag 7/1 -07

Okristligt tidigt.
Tur att jag inte är troende då, annars skulle jag antagligen inte sitta på jobbet sedan halv åtta på Söndagsmorgonen.

För att göra min dag lite roligare och öka era funderingar kring min mentala hälsa och om den fortfarande är i toppskick. (Klart den inte är...tsss, vad trodde ni?)
Mitt nyårslöfte i år är att från och med nu läsa Alla varningstexter på Alla produkter jag ser/köper/äter...
Exempel på livs levande puckon har nämligen stämplats in på vissa saker. (Tacka Amerika och dess befolkning). Och här är några av dom:
  • Torka inte mobilen i micron
  • Torka inte barnen i torktumlaren
  • Bläddra inte i telefonkatalogen när du kör bil
  • På en jordnötspåse: Kan innehålla spar av nötter
  • Micra ej handeldsvapen
  • På ett paket frysta hallon: Kan innehålla kräksjukebakterier
  • På en engångskamera: Tappas ej i backen, kan gå sönder
  • Stryk inte med kläderna på dig
  • På en stålmannendräkt: Du kan inte flyga med denna på dig
  • På en soft airgun: Warning, made in Taiwan!
  • Under en vägskylt (90 km/h): Gäller Ej Cykel

Så "råkar" man slänga in ungen i torktumlaren får man inte längre något skadestånd från tillverkaren.... Oavsett om ungen dör eller krymper...

Och vi klagar över att skattepengarna missbrukas.
Mer idiotiska förteelser finns: http://www.stellaawards.com/caselog.html


Kommentarer
Postat av: elli

du är då en arbetsmyra!

2007-01-07 @ 13:25:21
URL: http://elinor3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0