Här vare fullt med fotnötter

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Tisdag 27/2 -07

Har ni någonsin gått in i en affär, tagit en kundvagn och sedan fått sån ångest att ni var tvungna att släppa allt för händerna och åka hem och dricka ren sprit?

Allt började en solig vintervår-eftermiddag. Det var Söndag, Mia var på hem från jobbet och hela dagen bredde ut sig framför hennes fötter. "Kurr" sa magen. "Hungrig" sa hjärnan. I vanliga fall skulle Mia sagt "Nudlar", men efter hostablod-incidenten så sa Mia "Riktig Mat".

Steg 1: Ica
Steg 2: Vad ska jag handla...hmm....åhhhhh....Potatis....ÅHHH...POTATISGRATÄNG!
Steg 3: Öhhh.... hur lagar man potatisgratäng?
Steg 4: Darr, skak, ångest, yr
Steg 5: Hem, hem, hem
Steg 6: Öppna brassen, drick, drick, drick.

Det var mig en riktigt intressant upplevelse. Nudlar resten av livet alltså.

Fotnot 1: Mia drog sig i kragen efter x antal brassar och gick ner, handlade massa färdiglagad husmanskost och har nu en massa färdiglagad husmanskost hemma.
Fotnot 2: Anna sade en gång, "Mia, om jag inte heller skulle bli bakis skulle jag supa varje dag". Jag svarade "Anna, det enda som stoppar mig är att ingen av mina kompisar kan supa med mig varje dag". Vad jag då inte insåg var att man inte behöver kompisar för att supa varje dag...
Fotnot 3: ...och detta har nu lett till att jag är en alkoholist som varit full en vecka i raken snart. Men den tiden är snart slut, eftersom brassen lider mot sitt slut.
Fotnot 4: Så vad har vi kommit fram till? Jo, att jag TILL OCH MED MISSLYCKAS MED ATT VARA EN ALKOHOLIST!
Fotnot 5:
Ja, jag VET att min hand ser ut som den elimintenta Dr Zoidbergs klo.

miavodka

Kommentarer
Postat av: Sil

Tagged!

2007-02-28 @ 11:13:35
URL: http://miune.blogspot.com
Postat av: Anna

Det gläder mig att höra att du är så mån om din hälsa!

2007-02-28 @ 13:59:08
Postat av: jaaaaaaaaaarl!

haha yay ! men säg mig, vem är smartast av er?

2007-03-01 @ 15:23:00
URL: http://mestjarl.blogg.se
Postat av: Jassu

Halloj... Mia, du måste ta hand om dig!!! Jag kan försöka skicka lite hemlagade köttbullar till dig.

Jag har nytt blogg f o m idag:
http://janicause.blogspot.com/

2007-03-03 @ 05:01:21
URL: http://janicause.blogspot.com/
Postat av: eve

hmm.. vet faktiskt inte hur man ska kommentera detta.
tror dock att någon har gett dig min alkoholkonsumtion oxå, eftersom jag inte tål nåt längre.. (i oslo blev jag liksom bakis efter en folle), medan du dricker så det räcker och blir över.. inte blir det nåt över heller för den delen.. oroväckande mia.

2007-03-03 @ 15:54:22
URL: http://efva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0