Morotsskulpturer

Ännu en dag, ännu en sorg
Torsdag 14/9 -06

Kvällens brist på fika och kafferep fick Mia att ta saken i egna händer och därmed började hon äta en morot.
Morotsätandet ledde till skulptering av moroten, och Tadam! Här med får ni en exklusiv förhandsvisning!

Morot 1Morot 2Morot 3
Bild 1: En abstrakt morot. Bild 2: Ett svärd. Bild 3: En svamp. Alla i en modern vinkel.
När jag visade dessa fantastiska skulpturer för mina "vänner" så lät samtalet ungefär såhär:

Mia: Kolla vad jag har gjort! En abstrakt morot!
Linus: Haha det där är ju en penis.
Mia: Nä, det är det ju inte.
Carro: Muahahahahahaha!!!
Mia: Kolla här då. Ett svärd!
Linus: Haha, det där är ju Ännu mer en penis.
Mia: Nä, det är det ju inte.
Carro: Muahahahahahaha!!!
Mia: Men kolla den här då. En svamp!
Linus: Men det där var ju den mesta penis jag någonsin sett.
Mia: Äh! Det är abstrakt morotskonst!!!
Carro: Muahahahahahaha!!!

Eva...vet du om dom fortfarande tar in sökande till din konstskola?

Kommentarer
Postat av: elli

vad kreativ du är, mkt duktig!!! Själv har jag och en kursare precis skrivit klar en hemtenta.. började vid tre och blev klara vid halv elva... vi är inte så förtjusta i semantik, fonetik och sådant :)

2006-09-15 @ 22:58:20
Postat av: paj

hahaha! nummer två var ju LÄTT en penis. personifierad!

2006-09-16 @ 01:43:40
URL: http://pajy.blogg.se
Postat av: ef

peniskonst är alltid populärt. alla erkända konstnärer sysslar med tolkningar av penis vs vagina. Tyvärr skulle ansökningarna va inne i maj, men det verkar som du inte har där att göra, du är ju en färdig konstnär!! Grymt! :)

2006-09-16 @ 19:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0