Jorden går under nästa millenuim, jag i februari 2012.

Mias blogg: Ännu en dag, ännu en Mia
Torsdag 14/9 -06

Igår slog det mig när Carro och Linus lekte leken: Vem är mest tragiskt.
Jag har hela min framtid utstakad. Jag har precis ritat en karta över hela mitt liv. Och Allt för ett jävla brev som kom i Fredags.

"Grattis! Du är antagen till Historia med didaktisk inriktning 40p.
Detta betyder att du om 5 år, 5 månader, 6 dagar och några få ynkliga timmar ska ha ett stabilt förhållande (läs: gift, 1,4 barn, gula villa med vitt staket, volvo (gärna kombi) parmiddag på Fredagar, barnlek på Lördagar och vilodag med förberedelse inför arbetsveckan på Söndagar), måste köpa anti-wrinkle cream för att dölja kratrarna och ha ett fast arbete där möjligheten till karriär inte finns eftersom du valt ett liv utan löneföhöjningar och karriärsmöjligheter."

Fäk!
Jag orkar inte vara seriös och "sätta på mig glasögonen med framtidsperspektivet" som en av mina tusentals föreläsare skulle uttryckt det. JAG HAR FÖR FAN REDAN GLASÖGON OCH GÖR ALLT FÖR ATT SLIPPA ANVÄNDA DOM!
Är det bara jag som inte orkar eller har lust att bli vuxen?

5 år, 5 månader, 6 dagar och några få, ynkliga timmar innan jag är trettio.


Kommentarer
Postat av: Qaroline

Ang Guldfisken: Haha nä det var ju inte heller nå vidare charmigt namn ;P

2006-09-14 @ 13:51:48
URL: http://Qarolinew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0