Ett helvetes liv

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Måndag 11/9 -06

Okej, idag är det den elfte september så jag antar att jag måste skriva om att det är den elfte september. Alla gör ju det, så därför måste alltså jag också göra det.
Arbetade på Vivo E vid den tiden. Länge sen, hela fem år sedan. Fy fan vad jag hatade det stället. Satt i alla fall i kassan hela dagen, arbetade helt bisarra fjortontimmars-dagar då ungefär tre gånger i veckan. Cissi hade slutat sitt jobb, klockan var några minuter i sju på kvällen och hon kommer förbi och dumpar nyheten på mig, ungefär ett halvt dygn efter det hade hänt.
Cissi: Fan, är det inte hemskt!
Mia: Öh?
Cissi: Alltså det som hänt?
Mia: Öh...aa....?
Cissi: Två plan har ju flygit in i World Trade Center.
Mia: Men.....hahaha. Du skojar. Hur fan får två plan plats i WTC? Hehe, inte ens en helikopter skulle kunna krascha det stället. Det är för litet.
Cissi: ??
Mia: Hahahaha
Cissi: Nej ditt nöt! WTC i New York!
Mia: Hahaha.....Oj.....
Cissi: Ja....oj....

Okej. Så här fem år i efterhand och fem år smartare så inser jag att WTC i Stockholm Aldrig skulle vara aktuellt för ett terrordåd. Men oavsett min brist av hjärnceller eller inte så var det en Hemsk sak.
Lika Hemskt som alla civila som dödas varje år av "berättigade" attacker av länder eller människor tillhörande en viss grupp, eller människor som svälter ihjäl varje dag för att man bestämt sig för att strypa tillförseln av vissa varor enbart för att stoppa det onda som dagligen gror i vår värld.
Ja. Det är mycket som är hemskt här i världen.

Nu ska jag plugga.
Ironiskt nog ska jag läsa om Människors rättigheter i samhället och skolan.
Men först en tanke till Alla som råkat ut för världens ondska, oavsett om de dog i WTC-attacken eller om de dött i ett rånmord.
Människa som människa. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: efva

mia. du har så rätt så. fullständigt korrekt. Mensch wie Mensch som jag skulle ha sagt :)

2006-09-11 @ 22:03:19
URL: http://efva.bloggelibloggblogg.se
Postat av: paj

håller fullständigt med ovanstående inlägg!

2006-09-12 @ 12:15:09
URL: http://pajy.blogg.se
Postat av: elli

håller också med.. kommer ihåg när jag fick reda på det.. fick ett sms av crille där det stod "Fan vad det brinner..." Snacka om kryptiskt :)

2006-09-13 @ 08:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0