Årets trend: Högskolestudier för dagisbarn

Mias blogg: Ännu en dag, ännu en Mia
Torsdag 7/9 -06

Igår söp jag och Carro till. Massa champagne, öl, alkohol, alkohol Och Alkohol!
Det slutade med oläsbara fyllemess till Efva, nattliga promenader mitt i stan och en hemfärd på två (!) timmar. När jag väl kom hem var det dags att gå upp och åka till skolan.
Seminariedags.
Och precis som i alla andra skolor så hade vi, surprise, surprise: Läxa.
Men, till skillnad från alla andra skolor så satte 30-åriga kvinnor och män igång att börja gnälla. Nej, dom ylar. Nej, nej, dom skriker. Skrik av frustration.
För HUR FAN SKA MAN KUNNA HINNA MED ATT LÄSA TVÅ BÖCKER PÅ EN VECKA.

En halvtimma senare stod mina kära klasskamrater och stampade med samma argument och jag har lust att ta livet av mig genom att förblöda av ytliga, smärsamma sår gjorda med en trasig flaskhals.
Man kan ju undra vad de sökte till: Heltidsstudier på högskolenivå eller snortorkare på dagis?
Seriöst. 20p på högskolan. Heltid alltså. 40 timmar "vikt tid" åt detta i veckan. Två böcker. 200 sidor styck.
Vad är problemet?

Kommentarer
Postat av: efva

ja, vafan stod det i messet?? haha jag citerar "... orkar inte med ty skit samma vi är i alla fall fulla.kul. Hehe några killar dansar brännk pwmdww att den intelam dansa"

slut citat

2006-09-07 @ 22:57:13
URL: http://efva.bloggeliblogg.nu
Postat av: paj

ja herregud... dom kanske sökt fel?? dom trodde det var fempoängskurs i vävning.

2006-09-08 @ 15:15:08
URL: http://pajy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0