Ja han låter ju mer Bryss

Mias blogg: Ännu en dag, ännu en Mia
Fredag 20/10 -06

Det är inte bara dagens ungdomar som har svårigheter med kunskap.

Dagens Postkodmiljonär. Frågan som följer lyder:
Vilken av följande skådespelare kallas även för "The muscles from Brussels?"`
A. Steven Seagal
B. Arnold Schwartznegger
C. Jean Claude Van Damme
D. Sylvester Stallone (uttalas numer med ALLA bokstäver betonade)
Detta var en väldigt knepig fråga för den gamla damen som dagen till ära satt och svettades i stolen. "Joo...jaaa...jag måste nog ringa till min systerson Robert". Robert kommer ganska snabbt fram till att det är Jean Claude eftersom denne kommer från Belgien. "Jooo....jaaa...det stämmer nog Robert. Han låter ju mer Bryss än de andra".

Till hennes försvar kan jag då leka lite filosofisk och ställa frågan: Vad är kunskap?
Paj....Efva....se detta som en utmaning. Vad är kunskap? Bäst svar vinner Karin!


Kommentarer
Postat av: paj

jag har fått mej en rejäl uppgift som jag ska hänge hela dagen åt!

2006-10-21 @ 16:11:47
URL: http://pajy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0