Snö+SL=Aj fan...

Ännu en dag, Ännu en sorg
Onsdag 1/11 -06

SL har ställt in ALL busstrafik i länet.

Linus
fick skjuts hem. Det tog henne lite mer än tre timmar än normala fyrtio minuter. När Putte sedan ringde och klagade över sin bilresa på 45 minuter svor Linus värre än en borstbindare. Och sen skrek hon lite.
Mia satt och jobba när nyheten slog ner. Aj fan, gå hem från Kista.... lockande. Men med lite flyt så lyckades hon haffa en buss vars chaufför hade gjort anarki och hittade på en egen bussväg hem.
Carro hade motvind från jobbet när hon gick hem, så istället för en minut tog det en och en halv. Minut. Och så halkade hon lite, eftersom hon inte hade börjat använda sina vinterskor.

Dagens skratt: På en sträcka av femtio meter fann Mia tre bussar och två bilar i diket. Vinterdäck någon? Linus fick sin skrattfest när hon bevittnade en bil gliiiiiida ner i diket.

Kommentarer
Postat av: paj

hahaha... ja jäklar... nu äre jul igen å nu äre jul igen! å hanna skulle ha haft en tre timmar lång billektion idag. landsvägskörning. av nån outgrundlig anledning vart den inställd?? och det tog en timma å komma hem från jobbet!

2006-11-01 @ 22:16:14
URL: http://pajy.blogg.se
Postat av: Fnord

Mia, jobbar du också i kista? Det har du inte sagt något om. Fast såklart, det kan hänga ihop med att vi typ inte pratar med varandra så mycket. Jag väntade själv till klockan var runt 19 innan jag tyckte att vägen såg någorlunda sånär framkomlig ut, men kul var det. Behöver jag tillägga att jag självklart (duktig som jag är) hade mina nya fina vinterdäck på.

2006-11-04 @ 14:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0