Plugga-hemma syndromet

Mias blogg: Ännu en dag, ännu en Mia
Måndag 27/11 -06

Återigen Måndag. Och inte vilken Måndag som helst, utan Måndagen med ett Stort P som i Plugga.
Efter en händelserik helg med oväntat besök och tre månader av heltidsstudier i icke-plugga format så måste Mia nu ägna en HEL DAG åt att plugga.
Sååå... Mia packar ner datorn, de tre böcker hon köpt under terminens gång och fräser iväg till Universitetet för lite ostörd plugga-tid utan distraktioner som tv, internet och sjungande strandraggar-grannar.

Men... självklart har skolan en all-acess internetuppkoppling. Ödets ironi är så uttjatat nu så jag använder en motsvarighet till detta ord: Det va då själva faaan också.

F.Y.I har jag precis insett, efter timmar av studier av Psykoanalys att jag lider av Regression, speciellt varje morgon när jag ska kliva upp ur sängen. Och att jag säkert har en massa omedvetna psykiska problem som stoppas av den där finurliga dörrvakten mellan det omedvetna och det medvetna. Tack gud att det finns alkohol för sådant ; )

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, känner igen det där. Lycka till med pluggandet.

2006-11-27 @ 11:25:39
URL: http://ettsamboliv.blogg.se
Postat av: elli

ska vi bilda klubb?? jag sitter också i skolan och försöker plugga.. men tanke på att jag inte har internet hemma, så blir det mer dator än konjunktioner...

2006-11-27 @ 11:47:52
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0