Det är dags för löken att blomma och sjunga en visa om det

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Lördag 11/11 -06

Djungeltrumman går och mor min ringde precis med chockerande nyheter. Så chockerande att bonden tog fel på grisen och sonen när det var dags för den dagliga slakten.
Min syster ska åka till Zell Am See och bara (bartendernas variant av säsonga).
Min syster Emma, en tjej som stämmer in på följande kriterier:
Hon har tre stycken Jättestora, men likadana Chanelväskor eftersom alla andra har det.
Hon arbetar på Liiiidingööö.
Hon säger Liiiidingööö.
Hon hänger säkert också på Liiidingööö (när hon inte tjenixar på alla när hon hänger på Köket eller Solidaritet).
Hon gillar killar med backslicks vars namn är Carl-Jan eller Edmund von van der af Stååååååål.

Min syster ska åka till Österrike och servera öl åt alla säsongare i fyra månader. Typ människor som Eva. Förstå min förvåning och varför grannarna nedanför oss undrar varför en haka sitter fast i deras tak.

Det kommer nog bli jobbigt för henne att pulsa runt i snön i de nya lågskorna av Jimmy Choo och inhysa mig när jag åker ner för att skratta åt henne och bo gratis. Nån som vill med?

Kommentarer
Postat av: elli

men zell am see är en ganska stor by i österrikiska mått, det är där mcdonalds, sjukhuset, och en "stor city-kärna" finns, så det är inte direkt nån pittoresk österrikisk by... åkningen är väl inte heller den bästa, så det kommer nog funka bra det :)

japp, johannes är 24 och josefin är 20 år. de är kristna och gravida, så de var tvungna att gifta sig typ...

2006-11-11 @ 19:41:59
Postat av: eve

haha zell am see?!
det är gjort!! zell am see har tagit hand om mitt knä. zell am see är inte lika mkt slattartattaraktigt som andra ställen så du kan va lugn. i zell am see finns världens roligaste snowboardbutik: la resistance. ägs av en 15-årig pojke med noll koll på vad han har i butiken... drömmen för den lite mer vågade tattaren. I zell am see finns mc donalds, som INTE serverar sin mat till hästar, I zell am see finns även några såna där boutiqer så din syster kan inhandla en ny chanel-väska. Zell am see är även granne med saalbach, där hon kan m hon vill bli dyng på castello elle underBar. VId Zell am see finns även en glaciär: kitzensteinhorn där snön ligger vit jämt och många många många turister dött när den underjordiska kabinbanan inte längre höll. Men det är ingen fara för det är så flackt så man kan gå upp utan att bli trött. (väl uppe alltså). Hälsa henne Viel Glück, och auf wiedersehen. Jag joinar dig!!

2006-11-12 @ 21:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0