Syntax error?

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Tisdag 16/5 2006

Jag börjar helt allvarligt bli orolig för mig själv. Drottningen av magkatarr, stressammanbrott och gnäll verkar ha kollapsat... eller fått en hjärntumör.
Hittade ett äpple i personalrummet idag... Insåg först när jag stoppat nycklarna i munnen och håller en kommunaltidning i andra handen (?) att jag glömt att ta äpplet, inte insett detta och i tron om att jag har äpplet med mig börjat äta på det... a.k.a mina nycklar.
Vart kommunaltidningen kom ifrån vete fåglarna...

Hemresan från skolan var också...ett intressant tillägg till dagens nyckelätarhändelse.  "Jag tar 607:an idag" tänkte jag. Ställde mig på 627:ans hållplats och helt plötsligt satt jag i Danderyd och undrade varför i hela skogen jag tagit 611:an...
Detta resulterade i sen hemkomst, islängning av maten, spring till bussen och totalt hjärnsläpp när jag ska av. Hur fan gör man nu igen för att få bussen att stanna...?? Konstigt nog är det inte första gången jag har fått den upplevelsen... Alla minns vi hur jag i två timmar försökte ta mig hem från jobbet för ett år sedan men hade totalt glömt bort hur jag skulle göra för att åka hem.
Men som tur är behöver jag inte oroa mig för mina bussbekymmer följande vecka då busskortet går ut idag. Sen är det cykeldags. 2 mil om dagen. Bitter? Jag? Nej då...

Nu är jag på jobbet i alla fall. Och har precis insett att jag har tenta om två veckor, VFU-rapport om en och en halv vecka som ska fylla en pärm och en uppsats till Literary studies som ska vara inne någon dag innan tentan. Men sen är jag ledig...
Haha, trodde jag ja!
Nej, för sen börjar jag arbeta heltid. Men jag har ju i alla fall semestern att se fram emot.
Haha, trodde jag ja!
En vecka. Under hela sommaren. Fast sen blir det lite lugnare till hösten då jag kan njuta av alla pengar jag tjänat.
Haha, trodde jag ja!
Då börjar skolan igen. Fast pengarna kan jag i alla fall njuta av.
Haha, trodde jag ja!
Nej, dom går till CSN när de insett att jag är återbetalningsskyldig för att jag arbetat i sommar eftersom jag annars inte har någon inkomst.
Ödets ironi episod nr 241?

Känns som ett stort Syntax Error kommer krypandes.


Kommentarer
Postat av: fröken tröst

jag tycker synd om dig iaf.

2006-05-16 @ 17:57:51
URL: http://efva.blogg.se
Postat av: elli

stackars dig, livet är inte lätt

2006-05-17 @ 11:29:23
URL: http://elinor3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0