Spenderarbyxor och patiensduelltarmar!

Carros Blogg: Ännu en dag,  Ännu en Carro
Onsdag 17/5 - 06

Ja, nu finns det då hopp om att även jag ska överleva denna månad (är nog inte så många som är lika lyckliga som jag över det, men men...)

Min kära mor var och hälsade på oss här på Drevan i måndags och hon hade minsann sina stora spenderarbyxor på (tro fan att jag inte klagade det minsta den dan) och köpte både det ena och det andra åt mig:

* En byrå till rummet  (inga mer kläder på golvet är det tänkt, men det lär jag inte klara så länge)
* Möbler att ha på ballis ( nu kan vi ha partaj och faktiskt erbjuda gästerna annat än golvet att placera sina stjärtar på, värsta grejen)
* Mat (för kung och fosterland)!!!
* Ännu mer mat (det bidde middag på mammas och då fick även Mia vara med på ett hörn)

Inte nog med att hon betalade allt krubb...hon tillagade även några små enkla rätter som jag kunde lägga i frysen (ja vi har ju faktiskt en fungerande sådan nu)!
Så man kan minst sagt säga att jag blev bortskämd så det räcker och blir över för flera år!!!
Tack mamsen!!!

Nu försöker jag bara lista ut om hon gjorde allt detta för att hon älskar mig så mycket eller om det är så att hon tycker synd om mig som knappt har råd att köpa nudlar (usch och blä...Mia hur kan du?) ens en gång så hon kände sig tvungen att bidra lite?!

Anyway...det var snudd på att mor min inte fick träffa Fröken Frånvarande, a.k.a Linus.
Hon var ju som vanligt inte hemma i måndags (fast studentskiva istället för gympa denna gång).
Visst, hon kom hemraglande mitt i natten fast då sov vi ju...men det bidde faktiskt en snabbis i köket på tisdagsmorgonen!
Det var nog första gången i flickornas familjehistoria som vi alla var uppe samtidigt, helcrazy!!!!!

Det får bli allt för denna gång, det börjar nämligen rycka i Mias patiensduelltarm där inne i köket...och hon blir ju så kinkig om hon inte får som hon vill..!

Just det, måste bara berätta om nånting jag gjorde idag som jag inte gjort på väääldigt länge och som jag saknat (och hur man ska tolka det vet jag inte)....jag drack en öl mitt på ljusa dagen!!!
Men jag kunde verkligen inte motstå det! Satt där på ballis i solen och lyssnade på musik och svettades och kände hur gott det skulle vara med en liten bira, och som tur va så fanns det just en sån i kylskåpet! 
Lucky me!

Det var nog tur oxå att det bara fanns en, annars hade nog denna saga haft ett annat slut....


Kommentarer
Postat av: Den som står 2:a på kontraktet, dvs ett snäpp före dig :)

Fuk Carro. Snodde du den sista ölen. VA FULT! Nu tänker jag skvallra för Linus och hon kommer bli Jättesur när hon kommer hem Jättefull ikväll och vill supa mer.
Tsss....

2006-05-17 @ 21:49:20
URL: http://flickornapadrevan.blogg.se
Postat av: Mia

Carro, man får faktiskt ta en öl mitt på ljusa dagen ;) Tycker du gjorde de bästa av situationen ;)

2006-05-17 @ 23:27:53
Postat av: napoleon dynamite

LUCKEEEE!!

2006-05-18 @ 22:26:54
URL: http://efva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0