Det var då själva Helölö

Mias Blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Måndag 15/5 2006

Mia lånade bilen igår.
Det skulle hon inte gjort.

Mia parkerade där man alltid parkerar... längst vägen. Vart ska man annars parkera, alla andra parkeringar har ett namn. Det finns inga gästparkeringar. Inget garage. Ingenting.
Så självklart fick Mia en p-bot.
Det var då själva Fan.
Mitt hat mot p-lisor är numer så enormt att världens alla människor med detta fullkomligt meningslösa yrke kan se det som en varning. Sen har jag självklart dubbelmoral som heter duga och svär åt andra bilister som parkerat fel.

Så nu ser resten av veckan ut:
1) Inga pengar till busskort - Hej Cykel, Hej då fyra timmar då man kan göra annat typ sova eller äta.
2) Sollentuna - Danderyd - Sollentuna - Kista - Sollentuna... på cykel. Fy fan va gött.
3) Sollentuna - Sölvesborg - Sollentuna... på cykel. Fy fan va gött.

Fy fan va Helölö. Bort med bilringarna bara. Jag kan ju säga att jag redan nu vunnit smal- och bruntävlingen.


Kommentarer
Postat av: Join-the-club

känner igen det där. TRE timmar, EN gång om året är det p-förbut utanför huset. EN GÅNG OM ÅRET! har ju egen uppfart så det bör ju kvitta... men icke. står ALDRIG på gatan.. förutom just just precis de där TRE timmarna. chop chop sexhundraspänn. FÄK IT.

2006-05-15 @ 23:28:07
URL: http://efva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0