Technicolor yawn

Ännu en lärorik dag full med äventyr och intellektuella samtal.

Exempel 1:
Maria: Fan fan fan fan skitbubblor
Carro: Ja, de har ingen bra kvalitet nu för tiden.
Maria: Ring konsumentverket för fan
Carro: Jag kan inte bubbla längre, va fan. Jag bara dör hela tiden. Skit också.
Maria: Det är de här jäkla kontrolle...va FAN NU DÅ! Jag dog! Nu har jag inga liv kvar. Jag skiter i det här.
Carro: Är du dum eller. Ta ett liv av mig.
Maria: Men tror du jag orkar eller. Skit skit skit
Carro: Jäkla surunge. Titta, nu fick jag ett till extraliv, ta det.
Maria: Nä... (gnäller hela vägen in till köket).
Carro: (Dovt från vardagsrummet) NEEEEJ! Det är 57:an..... och va fan ger en sko! Varför får man aldrig drycken eller bomben...?
Maria: (Tillbaka i vardagsrummet) Hoppa, kom igen HOPPA DÅ!
Carro: DET GÅR INTE!! Dom är ju ur fas!
Maria: Jag HATAR den här banan.
Carro: Jag med! Och nu blev det Hurry. Fan, måste det stoppa upp hela spelet.
Maria: Jahapp, där kom skelettskiten. Nu dör du!
Carro: Japp, där rök rekordet....
(Tjejerna sitter och surar i fem minuter innan någon än en gång frågar: Ska vi bubbla?)

Det här var ett utdrag från en av våra givande konversationer vi har framför tv-spelet när vi spelar Bubble Bobble. Vårt vokabulär har tagit ett steg i...fel riktning. Men kul har vi.

Exempel 2: Technicolor Yawn betyder spya på Australiensiska. What about that!

Detta var ett utdrag från Mias givande skoldag.



Ärligt talat så är det väl mest Carros intellekt som håller på att förtvina. Varken jobb eller kompisar, det börjar tära på psyket att gå hemma hela dagarna. Ibland åker hon dock till Sosseförmedlingen för att få lite mänsklig kontakt. Om hon är riktigt snäll kanske hon t.o.m får en kram.
Linus har för en gångs skull kommit hem tidigt. Annars jobbar och gympar hon dagarna i ända. Detta firar hon med att stänga in sig på Mias rum och titta på Dirty Dancing 2 medan resten av familjen svär oändliga ramsor framför tv:n.
Mia pluggar och gnetar med skolan. Som vanligt. Och idag fick hon reda på att hon måste välja resten av sitt liv innan den 14/4. Så nu är det lite ångestvarning. Men det är lungt, kommer hon inte in på sitt liv så tar hon ledigt från det och dricker 24/7 i ett år istället.

Det var nog allt för idag. Som vanligt så har det inte hänt någonting hemma hos familjen Hedwåghajen.  (Jo, datorn paja, Mia skrek, Carro grät och Linus tittade på Dirty Dancing).

What about that!


Kommentarer
Postat av: pajen

va skööj me en blogg! äckligt trendigt, men ack så användbart!

2006-03-30 @ 18:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0