Vem behöver Fröken Ur när man har SL?

Mias Blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
6/7 -06

Varför köpa en bil när man kan köpa ett månadskort och åka kommunalt.
Man tjänar ju en massa sömntimmar på det eftersom SL har uppfunnit en ganska ny, innovativ grej: deras egen tideräkning.
Numer är inte 1 minut 1 minut, utan mer åt hållet 10 minuter.
Så när man sitter där på bussen och slumrar, full av morgonångest över att man måste gå av om fem minuter (volvotid räknat) så är det egentligen 50 minuter kvar.
50 minuter av att sova på en fullsatt buss (tack sommarbusstidtabeller), ihopklistrad med femton andra och en facistisk busschaufför som envisas med att hojta ut: VIDERÖGATAN, trots att det finns inspelat.

Pest eller kolera någon?

Det är bara att välja. För visst är det bra att sova de där extra femton minuterna. Dock betyder det att man måste gå upp femton minuter tidigare. Vilket i sin tur betyder att man måste ställa klockan på fyra, eftersom enligt Miatideräkning så motsvarar varje snoozeminut på morgonen tio minuter i verkligheten.
Förvirrande?
Låt mig säga såhär: Linus och jag är inte längre bästa morgonkompisar.

Men va fan, jag måste snooza i minst en timma. Hur ska jag annars orka gå ut och supa på kvällen?

Kommentarer
Postat av: paj

Sången om Mias lever!

Hon hade en gång en lever
den levern den rensa gift
så tog hon sin 79663330000000000's öl och levern den dog
svara mig nu... vad rensar giftet nuuu jag bara uuundrar- vad rensar gihiftet nuuuu

thähähäh!

2006-07-07 @ 10:17:54
URL: http://pajy.blogg.se
Postat av: muahahaahahaha

fy.fan.vilken.bra.låt!

2006-07-07 @ 15:25:06
URL: http://efva.blogg.se
Postat av: yo

hoppas jag får se dig ikväll hos karin, grilla o ha det trevligt?!! för du/ni banga ju igår :)

2006-07-08 @ 10:22:51
URL: http://elinor3.blogg.se
Postat av: elli

hittat en annan reggae festival som knäcker! www.sweareggaefestival.se

2006-07-08 @ 11:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0