Om fyra år är jag rik

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Onsdag 27/12 -06

Nu sänker Moderaterna skatten.
Och skulle de inte gjort det så hade man ju känt sig ganska lurad, trots att jag är en gnällig motståndare till allt blått.

Oavsett, Moderaterna sänker skatten. Så om jag skulle få 15 000 brutto i lön så får jag ut hela 10 272 kr istället för 10 234,50 kr. Är det någon som vill gå på bio med mig i Mars? Eller kanske en sista-minuten resa om 80 månader?

Joråsåatte... nu är jag rik. (minus höjd a-kassa minus höjt pris på busskortet minus dyrare el och minus gratis entréavgift på statliga instutioner som ex. muséer som jag så ofta besöker).

Men ja ä int bitter som Tony Rickardsson skulle sagt.
Jag är hatisk

Förutom det: Ty kommer till Europa i början av April och stannar i två år. Känns som 2007 kommer bli ett höjdarår (Ty, Österrike, Hossegor, Roskilde, Egypten och långresan till andra sidan Atlanten). Sug på den ni!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åfan, gott nytt 2007 då. låter verkligen som ett höjdarår. kul för dig!! kul för dig! (ja äint bitter)

2006-12-28 @ 20:01:42
URL: http://efva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0