Messomaner

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en blogg
Söndag 17/12 -06

Jag är en populär lite jävel.
Inte nog med att Elle magasin, Tele2, Telia, Comviq, Dagens Nyheter och annat allskönes skit ringer mig med erbjudanden så tycker Telia det är Jättekul att skicka lite mess till mig då och då.

Bytte mobil häromveckan. Får ett välkomstmess där det står att jag snart ska få nya inställningar skickade till mobilen. Tack och bock. Mess nummer två lyder: Om du fortfarande inte fått inställningarna, skicka ett mess till detta nummer. Med mess nummer tre kommer en "how to" guide för inställningarna. Mess nummer fyra innehåller inställningarna. Mess nummer fem en bekräftelse på att jag installerat inställningarna rätt. Mess nummer sex en bekräftelse på bekräftelsen.

Episod nummer två utspelade sig på tåget mellan Köpenhamn och Malmö.

Mess nummer 1, klockan 17.58
Välkommen till Telia. Blablablabla. Blabla.
Mess nummer 2, klockan 18.01
Välkommen till Sonofon. Blablabla. Blabla.
Mess nummer 3, klockan 18.03
Välkommen till TDC. Blablabla. Och ytterligare lite bla bla.

Inom loppet av några minuter har jag haft tre olika nät och fått bekräftelser på detta också. Det lustiga i historien är att mellan dessa mess fick jag ett mess som sa att det för tillfället inte fanns något nät tillgängligt.

Trevligt.

Kommentarer
Postat av: hwetnxf wmjnqckr

rqcjuypol njwy ghyfsqxk uvdgqomyf vnxsdc swvumtgyj cthiml

2007-02-12 @ 18:33:49
URL: http://www.xvcwautz.glvpm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0