Semester på Stockholmska

Mias blogg: Ännu en dag, Ännu en Mia
Söndag 13/8 -06

Ödets ironi: Sverige har precis upplevt århundradets sommar och Mia har jobbat. Hela sommaren.
Var eviga dag. Ofta tolv timmar om dagen. Och när hon inte arbetat så har hon...japps: arbetat.
Men den här helgen tog hon långledigt och flög upp till föräldrarna i djupaste Norrland för att bada i en sjö som åren efter Tjernobyl helst inte skulle badas i.
Men år och kalk senare så är det ok.
Hoppas jag i alla fall...

Har sovit konstant i tre dagar, varit ute med båten, solat och plockat blåbär.
Mamma har under sin lediga tid lyckats lista ut hur hennes nya mobil fungerar (mammas semester på Stockholmska).
Lite lurk och genomlästa "mobiler for dummies" senare så bestämmer hon sig för att ringa ena dotterna som packar för glatta livet inför Norrlandsvistelsen.
Men...det finns ju ingen mottagning.
Nej. Men då skickar jag mess istället.
Messet kom av förståeliga orsaker aldrig fram till mig men löd enligt far mig:
'Hej Maria. Mamma.'
Suck.
Dagens äldre.
Tacka vet jag gamlingarna på min tid.

Bilder över blåbärsskörden och liknande finns på bilderbloggen.

Kommentarer
Postat av: paj

alvaro har fest den 27'e augusti! på?

2006-08-14 @ 21:50:35
URL: http://pajy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0